במסלול אקספרס – מעוניינים להוציא דרכון פורטוגלי? כך תעשו

אם אתם מחפשים מסלול אקספרס להוצאת דרכון פורטוגלי, הגעתם למקום הנכון. במאמר הבא נסביר איך מוצאים דרכון פורטוגלי, שלב אחר שלב, כל הדרך לדרכון פורטוגלי לצאצאים של מגורשי ספרד.

שלב ראשון  אישור של הקהילה היהודית

לפני שאתם ממהרים להוציא דרכון פורטוגלי אתם צריכים שהקהילה היהודית תכיר בכם שאתם צאצאים של מגורשי ספרד, הבדיקה הזו נקראת בדיקת זכאות. אז מי זכאי להוציא דרכון פורטוגלי לאנוסי ספרד? מוצאם של סבכם וסבתכם צריך להיות ממדינות תוניס, אלג'יר, מרוקו, לוב, לבנון, טורקיה, בולגריה, איטליה, סוריה, יוגוסלביה לשעבר, יוון, ארגנטינה, ברזיל, הולנד או עיראק. במידה והם אכן צאצאים של אחת מהמדינות הללו, סביר להניח שאתם זכאים לדרכון פורטוגלי.

אילו תנאים נוספים קיימים להוצאת דרכון פורטוגלי? אתם צריכים להיות יהודים מעל גיל 18 וללא כל עבר פלילי. בנוסף, אתם צריכים כמובן את האישור של הקהילה היהודית על כך שאתם צאצאים של מגורשי ספרד. זהו, כעת אתם יכולים לעבור לשלב השני של איסוף כל המסמכים הדרושים, עליו נפרט מיד.

שלב שני  איסוף מסמכים

בשלב זה אתם תצטרכו לאסוף את כל המסמכים המוכיחים את הזהות שלכם, ומוכיחים את היהדות שלכם ואת הזיקה שלכם למגורשי ספרד. בשלב זה תצטרכו למלא את עץ השורשים שלכם שיציג בבירור את המוצא שלכם. במידה ויש לכם אזרחות במדינה נוספת תצטרכו להוציא תעודת יושר מאותה מדינה על מנת להעיד על כך שאין לכם עבר פלילי.

 

 

שלב שלישי  הגשת בקשה רשמית

כעת כשיש לכם את האישור של הקהילה היהודית ואתם את כל האישורים שאתם צריכים להציג, זה הזמן להגיש את הבקשה הרשמית. זה לא משנה אם תיעזרו בחברה להוצאת דרכונים או שתעשו את זה לבד, אתם צריכים להגיש את הבקשה בצורה מסודרת ומתורגמת כמובן לשפה הפורטוגלית. הבקשה הזו, כולל כל המסמכים שבה, צריכה להיות חתומה על ידי נוטריון פורטוגלי שיהפוך כמובן את המסמך הזה לרשמי.

שלב רביעי  בדיקה ואישור של הבקשה

כעת משרד הפנים של פורטוגל יבחן את הבקשה שלכם ובצע מגוון רחב של בדיקות רקע פנימיות עליכם על מנת לאשר או לא לאשר את הבקשה. בשלב זה למעשה מדינת פורטוגל תבחן האם מתקיימים כל התנאים לקבלת דרכון פורטוגלי ובמידה ויידרשו מסמכים נוספים היא תדרוש מכם או מהחברה המלווה אתכם להשלים את החסר.

במידה ואתם עומדים בכל התנאים הבקשה שלכם תעבור לחתימת כל הגורמים המאשרים והרשמיים בממשלת פורטוגל. רק כאשר הבקשה שלכם תתקבל ותאושר היא תוקם באופן רשמי במרשם האוכלוסין של פורטוגל וכעת יהיה ניתן להנפיק עבורכם תעודת לידה פורטוגלית ומתוקף כוחה של תעודה זו ינפיקו לכם גם את הדרכון הפורטוגלי.

כמה זמן לוקח להוציא דרכון פורטוגלי?

ברוב המקרים התהליך יארך בין 24-29 חודשים בממוצע, אך קחו בחשבון שזה עשוי לקחת יותר במיוחד אם יהיו חסרים לכם מסמכים. את רוב התקופה הזו אתם תצטרכו להעביר בהמתנה, אך אין ספק שאת רוב האנרגיה תצטרכו להשקיע בתחילת התהליך בשלב של המצאת כל האישורים הנדרשים על מנת לקבל דרכון. חשוב לציין, מדובר בתהליך לא מורכב במיוחד ובמידה ותיקחו חברה שתסייע לכם להוציא דרכון וזו המומחיות שלה, סביר להניח שזה ייקח פחות זמן ושתקבלו את האישור תוך זמן קצר.

לסיכום

אם אתם עומדים בכל התנאים להוצאת דרכון פורטוגלי ואתם אכן צאצאים של מגורשי ספרד, סביר להניח שהדרך שלכם לדרכון פורטוגלי היא קצרה במיוחד.