איך בוחרים מנהלת חשבונות? אבנר הייזלר עושה סדר

מנהלת חשבונות

כל עסק מחזיק במטרה משותפת – לעשות כסף. עם זאת, בעוד שעסקים רבים מבינים בשיווק, במכירות, בשירות ובהענקת ערך מוסף, הרי שרוב בעלי העסקים אינם מספיק בקיאים בכול הנוגע לעולם המספרים, וכיוון שתשלומים, משכורות, צ'קים לספקים, מיסוי ורכישות הם חלק מהותי מהמשוואה, טוב לדעת שקיים בעל מקצוע שמנווט כהלכה את הקטגוריה הכספית, ופה מנהל חשבונות נכנס לתמונה. כיצד אם כן בוחרים מנהל חשבונות מבטיח? אבנר הייזלר עושה לנו סדר בדברים:

ראשית מבינים מה מחפשים

רבים מהאנשים נוטים לבלבל בין רואה חשבון, יועץ מס ומנהל חשבונות, ועל כן, אבנר הייזלר רואה חשבון שעוסק בתחום אורך שנים רבות מבקש להבהיר שלכל בעל מקצוע הכשרה מעט שונה – רשאי לבצע פעולות אחרות. באופן כללי יועץ מס מחזיק בפחות אפיקי פעולה, ועל כן בהתאם לגודל ואופי בית העסק מפיקים מהם הצרכים הנחוצים. כמו כן, אין למהר להעסיק רואה חשבון אם ניתן להסתפק ביועץ מס, אלא אם כן מבט קדימה מצדיק את ההוצאה. 

מנהלת חשבונות

3 פרמטרים משפיעים

מנהל חשבונות אינו צריך לעבוד מהמשרד ורוב הסיכויים שלא תדברו עמו יותר משיחה חודשית, אך עדיין אבנר הייזלר ממליץ שהוא יעבוד באזור הגיאוגרפי שלכם, כי עדיין מדי פעם צץ צורך להיפגש, וככול שהנסיעה יותר קצרה, כך הפגישה תהיה יותר נוחה ופחות תידחה. עוד נתון חשוב הנו זמינות. קירבה גיאוגרפית אינה מהווה הבטחה לזמינות, וכיוון שלעסק יש לוח זמנים משלו, מוטב שמנהל החשבונות יגלה נכונות וגמישות. פרמטר חשוב נוסף הנו נגישות. כאשר עומדים לעבוד מול מנהל חשבונות רצוי שהוא יעניק תחושה שניתן לפנות אליו עם כל שאלה ושהוא יהיה זמין עבור כל התייעצות.

המלצות

אם רק תפתחו את גוגל, תמצאו שלא חסרים מנהלי חשבונות, ועל כן אין תחליף להמלצות. אבנר הייזלר צבר לאורך השנים קולגות מתחומים משלימים, ועל כן הוא ישמח להפנות אל עבר מנהלי חשבונות שיצא לו לעבוד מולם וששמע עליהם המלצות כנות, כך שניתן לחסוך זמן על בירורים וללכת על בטוח – מוזמנים להכיר מעט יותר לעומק את אבנר הייזלר בדה מרקר.  

הסימנים שמצריכים להאיר נורה אדומה

לאחר שציינו כיצד כן נכון לבחור מנהל חשבונות, נציין כיצד אין לבחור, כי לעיתים מספיק תמרור אזהרה קטן כדי לקבל תובנה חשובה. ובכן ניסיון מאוד חשוב, ועל כן גם אם מקבלים הצעת מחיר מפתה אך יודעים שמדובר במנהל חשבונות חדש, אחלו לו בהצלחה והמשיכו בחיפוש. סימן נוסף עשוי לצוץ כאשר מבקשים לדבר עם לקוחות קיימים ומקבלים אינספור תירוצים. מחפשים סימן נוסף? אם בשלבי סגירה מתקדמים מבקשים לדבר עם המנהל שעמו דיברתם עד כה, אך בשאר השיחות מופנים לעובד זוטר, יש מצב טוב שמעתה והלאה הוא ישרת אתכם ולא מי שהרשים בידע ובניסיון העשיר.