מדוע כל עסק צריך מענה אנושי ללקוחות?

שירות של מענה אנושי הינו שירות חיוני לכל בית עסק, בשל היותו חלק בלתי נפרד מתמהיל השירות. למעשה, מדובר בנדבך שיכול לקבוע האם העסק יצליח או שמא ייסגר, בעקבות שירות לקוי, כפי שנסביר כעת במאמר.

מענה אנושי ללקוח: חלק מהותי מההצלחה של כל בית עסק

נושא השירות הינו נושא שמעסיק לא מעט בעלי עסקים, ובוודאי גם אתכם. למעשה, הרגלי הצרכן החדשים הפכו את תחום שירות הלקוחות לייחודי ומבוקש יותר מאי פעם, מתוך הבנה כי מענה המתבצע באמצעות בוט אינו מספיק ללקוח, וכי בזמן אמת לקוחות מבקשים לדבר עם מענה אנושי ולא עם הודעות אוטומטית. יתרה מכך, עסקים שלא משכילים לקבל שירות של מענה אנושי עלולים למצוא את עצמם בצרה תדמיתית קשה ביותר, כפי שניתן היה לראות בשורה של מקרים שהתרחשו על רקע של אי מענה מצד שירות הלקוחות אצל חברות ועסקים, ובתגובה הלקוחות הורידו את דירוג שביעות הרצון בעמודים העסקיים כמו גם פנו לתקשורת בנושא, מה שגרר פגיעה תדמיתית קשה ביותר.  מענה אנושי לעסקים הוא שירות חשוב לכל עסק, ועל כן אם אתם מתלבטים בשאלה, חשוב להבין כי מדובר בשירות בעל השלכות דרמטיות לא רק בהיבט של שמכם הטוב אלא גם בכל הקשור לעמידה בכללי החוק, כפי שנסביר כעת.

מדוע כל עסק צריך מענה אנושי ללקוחות.

מענה אנושי ללקוח – מעוגן בחוק

בשנת 2019 נכנס לתוקפו תיקון לחוק מענה טלפוני לצרכנים אשר הגדיר חברות וארגונים מסוימים כמחויבים לענות ללקוח בתוך כשש דקות לכל היותר, וזאת על רקע פנייה של בירור חשבון, סיום התקשרות ובירור חשבון. על כל הפרה של החוק תאגיד ישלם כ 22,000 ₪ קנס ואילו עוסק יחיד – 7,000 ₪. מדובר בסכומים לא מבוטלים, אך מעבר לתשלום הכספי מדובר כאן ביכולת שלכם כבית העסק להעניק את המענה המהיר ביותר בעבור הלקוח, בין אם הוא לקוח קיים או לקוח מתעניין. דרך שירות של מענה אנושי אותה תוכלו לקבל דרך חברה מקצועית, ניתן יהיה להוריד את העומס ואף להגיע לכל לקוח באופן מהיר, כפי שהוא מצפה וכפי שדורש החוק. כדאי לדעת שלא כל העסקים כלולים במסגרת החוק, וכדאי לדעת מי צריך לתת את השירות במהירות בעת הצורך.

מימוש מלוא הפוטנציאל של בית העסק

כאשר יש עומס בפניות, לא פעם מוקד שירות הלקוחות לא מצליח להגיע ללקוחות בזמן ולכן נוצר מצב של אובדן לידים. כל ליד כזה שווה לא מעט כסף, ועל כן מדובר בשירות חיוני שבמסגרתו ניתן לפנות לקהל לקוחות פוטנציאלי שהשאיר פרטים, ובהתאם לכך ליצור מערך שירות לקוחות חכם ושיווקי, המבוסס על מענה אנושי מצד נציגים דוברי מספר שפות. לסיכום, חלק מהסטנדרטים הגבוהים אותם אתם קובעים משפיעים באופן דרמטי על היכולת שלכם להעניק שירות ללקוח, ועל כן באמצעות הטמעה של מערכת זו תוכלו לשמור על הסטנדרטים ואף לשפר אותם באופן מתמיד.